14 January 2012

update terkini

maaf tidak update post baru.
keadaan tidak berapa mengizinkan.

badan tidak sihat.tahun 2010 akhir tahun demam lama.sudah ke hospital,klinik,tapi tidak ada apa2 sakit.
kini demam lagi.sudah bertanya pada orang arif,juga tiada apa apa.mungkin juga tekanan hidup harian.sudah tertulis.mahu atau tidak kena hadapi juga.terpulang bagaimana mahu menghadapi ujian ini.baik dari segi putih mahupun hitam.

setiap kali lihat sesuatu,beginilah akan berlaku.jasad tidak mampu tertanggung mungkin.
harapanku,biarlah.

jasad ini tiap saat berlalu,sudah tua,makin hampir ke pangkuan semua.rindu itu semakin dalam..tinggalkan saja dunia,pedulikan segala fitnah fitnah.tetapi kasihan mereka.terawangan dalam lubuk rekaan palsu belaka.sombong,ego itu tinggi,mata melihat,hatinya tertutup.tunjukkan apa yang benar,apa yang palsu.biarlah.bukan urusanku.

jasad ini hina.mencari rezeki.ingin melalui dunia.adakah salah jalan dunia ini.mungkin aku silap?mungkin juga benar?biarkan saja.urusan rezeki itu hanya Dia yang tahu,aku hanya usaha saja.

kasihan ini.dunia ini bukan pilihanku.ibu ibu,ayah ayah,saudara saudaraku,inikah jalanku.apa benar ini jalan yang dulu kamu semua megahkan.tak tertanggung rasanya.hebat,aku kagumi kamu semua.jalan yang kamu semua lalui telah tamat,tapi aku masih menghirup udara ini,jantungku masih berdegup.

kepelbagaian dunia kini telah direka.aku terpaksa lalui.sukar.biarlah.buan urusanku.

telah ku jual diriku padaMu.Kau berhak.apa saja,aku turuti.tunaikan janjimu,ku tunaikan ketaatanku.amin.turutan hidup ini tidak sia sia.penat,cukup sudah mungkin pelajaran ini?

No comments: